Jag undrar på vilka kriterier man anställer folk på Ryanair? Och hur man resonerar kring varumärket och hur man kommunicerar? Är det ett krav att vara diskriminerande, kränkande och sexistisk? Man kan fan undra…
Tidigare i år så hade ju Ryan airs CEO Michael O’Leary en dragning där han berättade om sin framtidsvision – billiga ekonomiklassbiljetter över Atlanten, men dyra businessbiljetter där det ska ingå lyx som ”beds & blowjobs”.
Och nu när Birgitta Ohlsson har drivit debatten mot Ryanairs sexistiska reklam kommer ännu en ful groda hoppande. Svaret i pressmeddelandet från Stephen McNamara, Ryan airs kommunikationschef är så sorgligt och korkat att jag fan inte ens hittar ord.
Jag kommer, så långt det är möjligt, aldrig någonsin att flyga med dom igen. Jag hoppas att det är fler därute som gör samma val.
Testa att kolla Germanwings, Sterling eller Norwegian nästa gång du ska boka en flygresa. Många bäckar små…